The first days - Reisverslag uit Stamford, Verenigde Staten van Dominique Niemantsverdriet - WaarBenJij.nu The first days - Reisverslag uit Stamford, Verenigde Staten van Dominique Niemantsverdriet - WaarBenJij.nu

The first days

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

12 Maart 2012 | Verenigde Staten, Stamford

Heee,

hier weer even een berichtje van mij. Ik ben inmiddels (ongeveer) anderhalve dag in de US en ik moet zeggen, vermoeiend is het wel!! Maar ook super dat ik er eindelijk ben, so excited!

Ik zal even bij het begin beginnen.
Het inchekken. Zoals veel van jullie wel wisten had ik zaterdag nogal een stres moment, omdat het online inchekken niet ging. Na de vliegmaatschappij te hebben gesproken, was ik nog meer in de stres!! Want ze vertelde me even doodleuk dat ik geen ticket had, omdat mijn ticketnummer niet in de booking stond. Ik in alle 'paniek' kan ik wel zeggen.. alle nummers inclusief noodnummers gebeld in America van de organisatie, want alleen die konden het fixen. Nou heel leuk allemaal, maar kreeg dus niemand aan de lijn. Ben er wel 2 uur mee bezig geweest. Gelukkig was Els er om me te helpen. Uiteindelijk toch iemand aan de lijn gekregen, hele aardige mevrouw. Ze snapte het probleem en ging het oplossen. En zei dat ik me niet druk hoefde te maken en maar optijd naar schiphol moest gaan om in te chekken. Dit heb ik dus ook gedaan met vol goede moed, en een aantal schiet gebedjes dat het nu wel goed was met mijn ticket.. haha. Eenmaal op schiphol aangekomen moest ik daar online in chekken. Dit ging dus weer niet. Toen heeft uiteindelijk de meneer achter de balie het voor mij gedaan. Het is dus allemaal toch goed gekomen uiteindelijk. Thank godd!!

Daarnaa...
Het afscheid.. Dit was niet erg leuk!! Ik was best wel gespannen net zoals derest die mee was gekomen. Er zijn dus ook wel wat tranen gevallen en het duurde lang voordat ik besloot door de douane te gaan. Ik moest dus ook (half) rennend naar mijn gate, hahha!! Die was ook zo lekker dichtbij.. NOT!!! Helemaal aan de andere kant van schiphol ofzo?!?! Daar kwam ik dan helemaal bezweet aan bij mijn gate... Toch best wel pittig hoor zo in je eentje en niemand die je helpt met je koffer, hihi. Ik had echt een LOEI zware tas op mijn rug, very nice! En ik had toch ook best wel een raar gevoel.. daar ging ik dan.. helemaal alleen.. door de douane.. kijkend achterom naar iedereen die je achterlaat. Maargoed eenmaal door de douane had ik geen tijd meer om daar echt overna te denken aangezien het nogal snel moest allemaal. Eenmaal in het vliegtuig aangekomen had ik daar nog de 'leuke' taak om mijn trolly in het vak boven mij te krijgen.. dit ging natuurlijk ook niet helemaal vanzelf. Ben ook zo lekker groot. Gelukkig waren er 2 lieve meneertjes die me wel wilden helpen, nouja ze moesten wel anders hadden ze een koffer op hun hoofd gekregen, hahah! Ook kwam kort daarna Els het vliegtuig in, fijn was dat. Om iemand te zien die je kent. Daar gingen we dan.. op naar het grote avontuur. Helaas moesten we eerst naar Londen vliegen om daar in een ander vliegtuig over te stappen om door naar New York te gaan. In Londen waren we zo, ik geloof dat we er 45 minuten over hebben gedaan.
In Londen aangekomen hoefde we gelukkig niet onze koffers nog is opnieuw in te chekken. Wel weer door allemaal secuirity poortjes etccc. En het was OVERAL zoo WARM, niet normaal!! In Londen hebben we even wat gedronken en zijn we onze gate gaan zoeken. We moesten met een treintje naar de volgende gate. Haha wel relaxt. Zouden ze op schiphol ook moeten hebben. Toen we daar aankwamen konden we eigenlijk vrij snel het vliegtuig in. Nou ik kan je vertellen heb nog nooit in zo'n GROOOT vliegtuig gezeten!!! Echt heeel relaxtt. Ze hadden ook allemaal verschillende classes dus ging van SUPER de luxe naar de 'gewone' stoelen eigenlijk. Samen met Els zat ik in een van de achterste rijen. We zaten allebij aan het gangpad 'naast' elkaar. Aan de kant van het raam zat nog een jongen naast me, en in het midden niemand. Het vliegtuig zat ook niet helemaal vol. Ook had iedereen een eigen tv schermpje voor zich. Dus heb lekker films gekeken. Na ongeveer 8 uur te hebben gevlogen (geloof ik, weet t niet eens meer precies. Zo raar met het tijdsverschil) kwamen we dan eindelijk aan in NY. Daar kwamen we ook niet zonder slag of stoot door de poortjes heen, want het bleek dat we nog een formulier in moesten vullen. Maargoed uiteindelijk ging dat ook allemaal nog best snel. Eenmaal onze koffers gehaald te hebben werden we opgewacht door een meneertje die daar met een bordje 'au pair in america' op ons stond te wachten. Met hem moesten we helemaal naar de andere kant van t vliegveld ofzo.. om daar nog een meisje te gaan halen. We hebben geloof ik wel een uur moeten wachten. Heel leuk na zo'n lange reis. Toen de taxi opgezocht. HAHA heb me dood gelachen. Komt me daar toch een kan wel zeggen'apart' vrouwtje aangereden. Niet alle koffers paste in de achterbak dus hoppaateee ook maar eentje op de stoel naast haar. Dit waggelde natuurlijk aan alle kanten. Hahha lekker veilig!! Toen de weg naar het hotel... OMG.. Het was spits ofzo en iedereen rijd maar een dotje. Het is nog een wonder dat we veilig zijn aangekomen. Dat vrouwtje bleef maar toeteren naar auto's voor haar.. terwijl er 10 rijen dik stonden ofzo. En heel de tijd haar grote licht aan en uit. Geen idee wat haar bedoeling was, maar de mensen gingen er iig niet sneller door rijden, haha! Ondertussen had ze ook nog klasieke muziek aan gezet, dus was helemaal toppiee!
Na een lange rit zijn we dan toch ook uiteindelijk in ons hotel aangekomen. We werden opgewacht door een van de councelers van de organisatie. We kregen onze kamer 'sleutel' en wat informatie. Ook kreeg ik daar een cadeautje van mijn hotfamily, super lief. Ze hebben de NY tour voor mij betaald, die ga ik woensdag doen. Ik heb er heel veel zin in. Het hotel is erg mooi.. groot, lekkere douche, HUGE bed en we hebben WIFI, dus wat wil je nog meer?!:D
Ben gaan douchen en gelijk naar bed gegaan. Was helemaal gesloopt en al 24 uur wakker. Wekkertje om 7 uur gezet, want dan konden we weer. Het was een erg vermoeiende dag vandaag. Veel geluisterd, gelukkig was de vrouw die de cursus gaf heel leuk, dus ze heeft ons er wel doorheen gepraat. Om 3 uur waren we klaar en toen de shopping mall gezocht. Erg grooot! Heb al veel mooie dingen gezien, oepsieee.
Daarna een hele ronde gelopen met Els opzoek naar een stijltang & een fohn. Maar niet zonder resultaat, want die hebben we ook weer in de pocket. Toen wat gegeten en nu lig ik hier heerlijk in mijn grote bed deze blog te schrijven. Zometeen maar weer lekker gaan slapen, want morgen gaat de wekker ook gewoon weer om 7 uur, yayy!
Ik slaap trouwens met 2 andere meisjes op de kamer. Eentje uit Brazil en eentje uit Slovenie. Ze praten moeilijk Engels, dus het is lastig communiceren. Maar het word al steeds gezelliger. Vandaag zijn er ook weer 2 nederlandse meisjes aangekomen, ook erg gezellig.

Nou ik ga zo maar eens slapen..

Hou jullie op de hoogte.
Dankjewel voor allee lieve berichtjes. Doet me goed om te lezen!! Mis jullie al wel hoor, toch beetje gek allemaal hier. Moet nog best wennen. Maar dat komt allemaal goed.

Dikke kuss <3 xxxx Do

  • 13 Maart 2012 - 01:05

    Jennifer:

    Komt helemaal goed! Maar het is nog even doorbijten die oriëntatie dagen!!

  • 13 Maart 2012 - 06:42

    Susanne:

    Yesss eindelijk een gedetailleerd en lang verslag! Was al zo benieuwd wat je allemaal al hebt meegemaakt en het klinkt wel goed!! Amerika is gaaf hè?? Geniet er maar van hoor, terwijl wij hier gewoon verder gaan met alle saaie dingen hahah kus xx

  • 13 Maart 2012 - 07:00

    Nuray:

    heel leuk om je reisverslag te lezen...Spannend, leuk , gezellllig en avuntuurlijk...)))) Groetjes

  • 13 Maart 2012 - 08:46

    Ed:

    Hey Meid Leuke trip!! Hou je haaks.
    Binnenkort wel foto's graag!!!!!

    Liefs Mariola & Ed

  • 13 Maart 2012 - 08:53

    Leonie:

    Hoi lieverd, leuk om je verslag te lezen wel veel nieuwe indrukken in zo'n korte tijd , we denken heel veel aan je en we wensen je een hele leuke tijd, alle goeds en heel veel liefs .
    Dikke Kus van ons allemaal.

  • 13 Maart 2012 - 12:38

    Marjolein:

    Super Dominique!
    Je doet het geweldig!:D

  • 13 Maart 2012 - 15:34

    Riet:

    Hey Wereldreiziger ;)
    Leuk, je verslag. Wat doe je een hoop indrukken op. Wel vermoeiend lijkt me om die ook allemaal te verwerken. Wat leuk, dat cadeautje van je aupair-gezin :). Ik hoop dat je een mooie NY tour maakt en lees graag je volgende verhalen.

  • 13 Maart 2012 - 17:06

    Suzanne De Wilde:

    Hee Do!

    Wat leuk om je eerste verslag te lezen. Ik zag het helemaal voor me.
    Die vliegtuigen zijn erg groot he dat is wel wat anders dan die vluchten in europa!
    Wat lief dat ze die tour voor je betaald hadden, nou heel veel plezier en succes de komende dagen. En snel weer schrijven he!

    X x

  • 13 Maart 2012 - 20:09

    Mama:

    Wat schrijf je ontzettende leuke verhalen. Je ziet het allemaal zo voor je. En alhoewel ik gewoon op de bank zit thuis, ik waan me in NY. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. En natuurlijk ben je moe maar je krijgt nu zo veel indrukken. Geniet er maar van en ik zal morgen aan je denken als je die mooie tour krijgt.
    love you

  • 16 Maart 2012 - 22:19

    Dominique Niemantsverdriet:

    Dankjewel allemaal voor jullie lieve berichtjes. Erg leuk om te lezen. Ik heb er ondertussen foto's bij gedaan hoor ed, haha! En er gaan er mee volgen.

    xx

  • 17 Maart 2012 - 06:30

    Frans En Majo:

    Hoi Dominique,

    Wat een avonturen zeg! Leuk om te lezen en wat en mooie foto's heb je toegevoegd, zo
    krijgen we een leuk beeld van de omgeving waarin je verblijft. Fijn, dat je nu op de
    plaats van bestemming bent. Heel veel plezier en succes bij 'je gezin' en met de kinderen.

    Liefs en groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Stamford

Au pair met Activity International

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2013

Laatste verslag vanuit de states

15 November 2012

8 months

03 Oktober 2012

6,5 months

16 Juli 2012

The boys,Traveling,Adjusting life

20 Juni 2012

Week 13
Dominique

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 29222

Voorgaande reizen:

11 Maart 2012 - 11 April 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: